Voor een deel van Nederland zit de herfstvakantie er alweer bijna op, maar wij Amsterdammers gaan er nog aan beginnen. Een mooie week om eens in de vakliteratuur te duiken! En dat zijn in dit contentmarketing-tijdperk geen boeken meer natuurlijk, maar e-books, whitepapers. blogartikelen en infographics.
De beste items die ik de afgelopen weken ben tegengekomen staan op mijn leeslijst. Heb je interesse in online marketing of ben je verantwoordelijk voor een of meer websites, lees dan mee. Klik op de titel van elk item om het te lezen of te downloaden.
8 Tips for Social Business
Whitepaper van Hootsuite, maker van de bekende social media tool. De tips staan behoorlijk uitgebreid beschreven en vormen samen een behoorlijk zinnig social media plan.
Brand Advocates: Scaling social media word-of-mouth
Een tweet of een like is fijn, maar de jackpot van social media bestaat niet uit fans en volgers, maar uit zogenaamde ‘brand advocates’. Als je daar een goed Nederlands woord voor weet, houd ik me aanbevolen. Dit rapport van eMarketer beschrijft in ieder geval wie en wat brand advocates zijn, en hoe je ze kunt kweken.
Infographic: hoe mensen hun iPhone stuk maken
Ok, niet direct een online marketing topic. Maar een sterk staaltje content marketing van een bedrijf dat garantie op elektronica verkoopt. En een bijzondere INfographic, want hij bevat mouse-overtjes met links naar Facebook artikelen en video’s. Even kijken, knap gedaan!
2013 B2B Marketing Advisory
Tja, het is alweer oktober 2012, dus tijd om trendoverzichten en hitlijsten over 2013 te gaan maken. Zo zag ik laatst een slijterij met het predikaat ‘de beste drankhandel van 2013’ of iets in die trant. Waar slaat dat op?!? Kunnen die mensen soms in de toekomst kijken? Wat een onzin.
Maar goed, deze B2B Marketing Advisory van B2B marketingbureau Yesler geeft is een mooi vormgegeven e-book dat trends op het gebied van marketing in de B2B technologiemarkt beschrijft. Zeer interessant voor IT-marketeers.
Publish, Promote, Pitch… Publicity
Gids van PRWeb. Als je nog nooit iets met public relations hebt gedaan kun je hier een aantal tips vinden over hoe je media-aandacht kunt krijgen. Geen universiteitsniveau, wel praktische handvatten.
Seeing Between the Lines…of the Search and the Click
Zeer interessant onderzoek van Compete. Op welke links klikken bezoekers: op advertenties of normale zoekresultaten? Al als ze op advertenties klikken, op welke posities dan vooral? Onderzoek als dit is bijzonder interessant om de potentiele opbrengst van Adwords en SEO inspanningen te berekenen, maar is vrij schaars. Dit onderzoek geeft andere cijfers dan eerdere, vergelijkbare onderzoeken: zo zou maar liefst 53% op de bovenste link klikken!
Landing page best practices
Lang blogartikel van Jamie Turner met tips om de conversie van je landingspagina’s te verbeteren. De belangrijkste tip: elk publiek is anders, dus de enige manier om er achter te komen wat echt werkt, is testen, testen, testen.
Hopelijk kom ik er deze week aan toe om al deze documenten uitgebreid door te nemen, in plaats van enkel te scannen. En wat ga jij lezen? Heb je goede tips: plaats ze hieronder!
O ja, en heb je geen zin om voor al deze documenten te ‘betalen’ met je persoonlijke gegevens, laat het even weten, dan mail ik ze je toe.