Marketing Automation

Marketing automation inbound markting railway

Je hebt er vast al eens van gehoord: marketing automation. Software die vaak terugkomende marketingactiviteiten automatiseert, zoals het sturen van e-mails (welkomstmails, bedankmails) of het uitzetten van campagnes bijvoorbeeld.  

Hand in hand met inbound marketing

Het idee is dat je het juiste publiek met de juiste berichten op het juiste moment bereikt door het automatiseren van marketingtaken en processen. Prospects krijgen zo gepersonaliseerde content die ze van leads tot tevreden en terugkerende klanten converteert. Marketing automation gaat daarom ook heel goed samen met inbound marketing, waarbij je jouw doelgroep relevante en waardevolle content aanbiedt.

Waar kun je marketing automation allemaal voor inzetten?
  • E-mailmarketing
  • CRM integratie
  • Landingspagina’s
  • Web tracking
  • Lead campagnes
  • Social Media

Marketing Automation zorgt voor een hoge Return On Investment (ROI), verbindt je marketingafdeling met sales en geeft je inzicht in je doelgroep. Maar dan moet je het wel goed doen! En dat valt niet bepaald mee. Het is niet het meest makkelijke om succesvol uit te voeren, maar ook zeker niet onmogelijk.