De 10 allerbeste nieuwsbrieven voor online marketeers

Als je interesse hebt in alle facetten van online marketing, dan kun je natuurlijk het beste de e-mail nieuwsbrief van Inboudmarketing.nl lezen. šŸ™‚ Wil je iedere vrijdag het laatste nieuws en tips over online marketing voor ondernemers, meld je dan hiernaast aan.

Voor wie meer wil lezen dan een paar korte artikeltjes per week, heb ik een overzicht gemaakt van mijn eigen favoriete e-mail nieuwsbrieven. Voor mij zijn het belangrijke bronnen van nieuws, inspiratie en kennis. En afleiding… een tip: als je je op e-mail nieuwsbrieven abonneert, zorg dan dat de mails direct in aparte folders geplaatst worden in je e-mail client. Laat je ze in je standaard inbox binnenkomen, dan ben je veel eerder geneigd om er je werk voor te onderbreken. En bovendien sneeuwen al die belangrijke en urgente mails van klanten en collega’s dan onder.

Hieronder vind je een korte opsomming van mijn persoonlijke nieuwsbrief top tien. Voor als je echt alles over online marketing wilt weten!

1) WhichTestWon

Wekelijkse nieuwsbrief met daarin elke week een caste study van een conversie optimalisatie test. Je moet zelf aangeven welke variant volgens jou het beste scoorde, waarna je te zien krijgt of je gelijk had. Ook volgt er een toelichting van de test. Verschrikkelijk leerzaam, omdat lang niet altijd de variant wint die zich het beste aan de bekende vuistregels voor conversie lijkt te houden. Als je je maar op 1 extra nieuwsbrief abonneert, dan moet het deze zijn!

2) Perry Marshall

Perry Marshall is auteur van een aantal uitstekende boeken over Google Adwords en Facebook Ads. Bovendien verdient hij goed geld met de verkoop van informatieproducten via internet. Hij schrijft erg sterke e-mailteksten, die enorm uitnodigen om de e-mail te openen en verder te lezen. Als je iets van zijn website downloadt, ontvang je bovendien een ijzersterke drip e-mail campagne. Een heel goed voorbeeld! Meld je bijvoorbeeld aan voor ‘success with Adwords’ op zijn homepage. Verwacht in het begin om de paar dagen, later eens in de twee, drie weken mail.

3) Smartbrief on Social Media

SmartBrief is een uitgever van branche- en vakgerichte nieuwsbrieven. Ze hebben nieuwsbrieven over tientallen verschillende onderwerpen, ik lees alleen die over social media. De nieuwsbrief verschijnt iedere werkdag en bevat elke dag een stuk of 7 links naar nieuwe social media artikelen van relevante media. Omdat je niet alle media en blogs zelf kunt bijhouden…

4) MarketingProfs

Dagelijkse nieuwsbrief met handleidingen, checklists, slideshows, onderzoeken, etc. Ook links naar betaalde content, maar die kun je makkelijk herkennen en vermijden als je wilt. Soms een beetje erg eenvoudige, open-deur-achtige verhalen, maar soms ook heel nuttige informatie. De nieuwsbrief is makkelijk om te scannen dus je ziet snel of er iets voor je bij zit, of niet. Het inschrijfformulier op de site is lastig te vinden, je moet het kleine @ icoontje hebben onder ‘Stay Connected’ rechts.

5) MarketingCharts

De naam zegt het al een beetje: in deze nieuwsbrief vind je grafieken! Elke dag verschijnen er wel een stuk of 6 nieuwe onderzoeken over social media, mobiele telefonie en apps, e-commerce, advertentieuitgaven, enzovoorts. Meestal zijn de onderzoeken Amerikaans, soms zitten er Europese of wereldwijde onderzoeken tussen. Handig als je af en toe iemand met wat cijfers om de oren moet slaan om je punt te maken.

6) 60 Second Marketer

De 60 Second Marketer is een website over social media en mobiele marketing van Jamie Turner. Ook deze meneer verdient aan het scrijven van boeken en geven van lezingen. De wekelijkse nieuwsbrief bevat telkens Ć©Ć©n artikel over een bepaald onderwerp, met vaak links naar meerdere bronnen. Dat maakt dat je er inderdaad in 60 seconden doorheen kunt gaan als je wilt. De focus ligt meer op social media dan op mobiel, en speelt vaak snel in op nieuws op dat gebied.

7) Springwise

OK, deze nieuwsbrief heeft weinig met marketing te maken, maar hij is te leuk om niet te noemen, en bovendien van Nederlandse makelijk. Naar keuze ontvang je dagelijks of wekelijks nieuws over interessante nieuwe bedrijven. Interessant, omdat ze gebaseerd zijn op oorspronkelijke ideeƫn of gebruik maken van bijzondere productie- en/of distributiemethoden. Ik word er altijd heel vrolijk van om te zien hoeveel mensen er in slagen om een goed idee om te zetten in een echt bedrijf.

8) Karel Geenen

Nog een Nederlandse nieuwsbrief, en deze verschijnt ook in het Nederlands. Karel Geenen is eigenaar van zoekmachine marketing bureau Yargon. Hij schrijf niet alleen over zoekmachine marketing, maar ook over andere aspecten van internet marketing. Vaak met handige ‘how to’ artikelen. De nieuwsbrief verschijnt zo ongeveer eens in de tien dagen en is zeker de moeite waard!

9) Who’s Blogging What?

Heel handige wekelijkse nieuwsbrief met links naar artikelen die in die week zijn verschenen over social media, zoekmachine marketing, e-mail marketing en website usability. Heel goed om te checken of je die week niets belangrijks hebt gemist!

10) SEOmoz Top 10

SEOmoz is een leverancier van tools voor en informatie over zoekmachine optimalisatie, en een autoriteit op dit gebied. Als klant ontvang je automatisch de maandelijkse nieuwsbrief met links naar de tien belangrijkste berichten over zoekmachine optimalisatie in de afgelopen maand. Ook zonder klant te worden kun je je daarop abonneren. Je moet dan lid worden van de ‘Moz Community’, waardoor je ook toegang krijgt tot hun forum – ook een uitstekende bron van informatie. Klik op de link hierboven om meteen het juiste aanmeldingsformulier te vinden.

Heb jij favoriete e-mail nieuwsbrieven die je hier niet terugvindt? Laat het weten in een reactie!

0 I like it
0 I don't like it

One Comment

  1. Howdy! This blog post could not be written any better!
    Going through this article reminds me of my previous roommate!
    He always kept talking about this. I am going to send this article
    to him. Fairly certain he's going to have a great read.
    Thanks for sharing!