Bloggen is uit, Facebook en LinkedIn zijn in

Uit een recent onderzoek van het Center for Marketing Research van de University of Massachusetts onder de Inc. 500 in de VS, blijkt dat het aantal bedrijven met een blog is gedaald van 50% in 2010 tot 37% in 2011. Dat is een forse teruggang, die niet verklaard wordt in het onderzoek. In tegendeel, maar liefst 92% van de bedrijven met een blog zegt dat de blog succesvol is geweest voor hun business, ten opzichte van 86% die dat in 2010 meldde.

Het gebruik van andere sociale media groeide wel in 2011: Facebook en LinkedIn worden inmiddels door ruim 70% van de bedrijven gebruikt, Twitter door 64% en YouTube door 45%. Andere opvallende resultaten van het onderzoek: bijna de helft van de bedrijven verwacht in 2012 fors meer te investeren in sociale media, maar slechts 16% meet de waarde van de leads die via sociale media worden gegenereerd. De meeste bedrijven meten alleen niet-financiƫle gegevens zoals het aantal fans en volgers of het aantal webbezoekers.

Met alle aandacht die er is voor de return on investment in sociale media had ik verwacht dat 500 van de grootste bedrijven in de VS daar wel iets meer aandacht aan zouden besteden…

Een goede samenvatting van het onderzoek met een link naar het complete rapport lees je op Marketingcharts.com. En dit bedrijfsblog is in ieder geval nog springlevend!

0 I like it
0 I don't like it

One Comment

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *